SHELL, Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye tarafından yapılan Cool Markalar Araştırması’nda akaryakıt sektörünün ‘En Cool Marka’sı seçildi. İklimlendirmeden jean sektörüne, otomotivden kahveye 20’yi aşkın kategoride yapılan Cool Markalar Araştırması’nda jüri önceki yıllarda olduğu gibi halk oldu. Araştırma bu yıl beşinci kez gerçekleştirildi.

Shell & Turcas CEO’su Felix Faber konuya dair olarak; “Shell’i tüketicilerin gözünde farklılaştıran konuların başında yakıtın özellikleri geliyor. Shell dünyada ve Türkiye’de teknolojik yeniliklerle yakıtlarını sürekli geliştiriyor; verimlilik ve performans artışı ile sürücülerin yolculuklarına değer katmayı hedefliyor. Shell’in sektördeki ayrıcalıklarının tüketiciler tarafından “En Cool Marka” olarak nitelendirilmesi ve takdir edilmesinden dolayı büyük mutluluk duyuyoruz.”  diye konuştu.

Ferrari’nin yakıtı Shell V-Power

Shell’in kurşunsuz ve dizel performans yakıtlarının yeni nesli olarak tanımlanan Shell V-Power, Ferrari ile geliştirilen ve Ferrari tarafından tavsiye edilen dünyadaki tek yakıt olma özelliğini taşıyor. Ferrari, yaklaşık 70 yıldır yarışlarda Shell tarafından geliştirilen yakıtları kullanıyor ve üretilen her yeni Ferrari binek otomobilinin yakıtı Shell V-Power ile sağlanıyor. Otomotiv sektörünün bir diğer ikonik markası olan BMW’nin M Serisi de Shell V-Power tavsiye ediyor.

Güçlendirilmiş DYNAFLEX teknolojisi içeren Shell V-Power, önceden oluşmuş tortuları temizlemeye yardımcı özelliğiyle motor temizliğinde bugüne kadarki en etkili sonuçları veren yakıt özelliğini taşıyor. Aynı zamanda motoru korumaya da yardımcı olan Shell V-Power sayesinde sürücüler diğer Shell yakıtlarına göre daha fazla verimlilik ve daha gelişmiş performans elde ediyor.

Shell’in sektöre getirdiği bir diğer ilk, 23 yıl önce Taşıt Tanıma Sistemi olarak başlatılan ve bugün Shell Filo Çözümleri adını alan hizmet oldu. Bu hizmet ile kurumsal paydaşların müşteri deneyimi, ulaştırma çözümleri, güvenlik ve yol hizmetleri gibi operasyonel ihtiyaçlarına cevap veriliyoruz. Halihazırda Türkiye’nin dört bir yanındaki yaklaşık 35.000 firma bu hizmetten yararlanıyor. Shell, bu alandaki liderliğini başladığı günden bu yana sürdürüyor.

Shell tarafından sektöre getirilen bir başka önemli yenilik geleceğin yakıtı olan Sıvılaştırılmış Doğal Gazın (LNG) Türkiye’de hizmete sunulması oldu. 50 yıldan bu yana dünyada LNG teknolojisinin öncülüğünü yapan Shell, geçen yıl Türkiye’de ilk defa karayolu taşımacılığında alternatif yakıt olarak kamyonlarda LNG kullanımını başlattı. Genç, dinamik nüfusu ve büyüyen ekonomisiyle Shell için öncelikli ülkeler arasında olan Türkiye, “Shell LNG Dolum Sistemi”nin kurulduğu dünyadaki ilk 6 ülkeden biri oldu.

Daha temiz enerji çözümleri sağlamaya yönelik çalışmaları artırmak üzere 2016 yılında global düzeyde “Yeni Enerjiler” iş kolunu kuran Shell, biyo-yakıtlar, hidrojen ve rüzgâr enerjisi de dahil olmak üzere enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için gerekli düşük karbonlu teknolojilere milyarlarca dolar yatırım yaptı. Daha az karbon salınımı yapan yakıtların kullanımı için yapılan AR-GE yatırımları arasında elektrik ve hidrojen de yer alıyor. Şirket bu kapsamda Avrupa’nın en büyük elektrikli şarj istasyonu firması New Motion’ın satın alımını gerçekleştirdi. Avrupa’da elektrikli şarj istasyon ağı yaratmak için Ionity ile anlaşma imzaladı.

Shell’in doğaya saygılı yatırımlarından en sonuncusu bu yıl içinde Türkiye’deki 3 istasyonunu, elektriğini güneş enerjisinden sağlayan istasyonlara dönüştürmek oldu.

İstasyonlar keyifli bir perakende noktasına dönüştü

Tüm dünyada her zaman kaliteli akaryakıtı sunmanın yanı sıra misafirlerine gerçek bir perakende deneyimi sunmayı da hedefleyen Shell, bu amaçla sektörde market deneyimini iyileştirmeye odaklanan, kendi yiyecek ve içecek markasını yaratan ilk şirket oldu.

Yaklaşık 430 istasyonda bulunan Select Marketlerde, 1500’den fazla ürün misafirlerin beğenisine sunuluyor. Her gün Shell istasyonlarını ziyaret eden 1 milyon kişinin yolculuklarını ve molalarını; sandviçten çekirdekten çekilmiş kahveye, çocuk tuvaletlerinden araç bakım merkezlerine kadar her konuda daha iyi hale getirmek hedefleniyor.

Shell, iş olanakları yaratmanın, yetenekleri geliştirmenin yanı sıra toplumun ihtiyaçlarına yönelik sosyal sorumluluk projeleri de geliştiriyor. Bu kapsamda Türkiye’nin önemli bir önceliği olan kadın istihdamına destek sağlamak amacıyla, 2018 yılının Mart ayında sektörde bir ilk olan “Shell’de Kadın Enerjisi” projesini hayata geçirdi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın himayelerinde, İŞKUR iş birliğiyle başlatılan proje kapsamında Shell’in Türkiye’deki faaliyetlerinin ve Cumhuriyet’in kuruluşunun 100. yılının kutlanacağı 2023 yılına kadar istasyonlarında 5 yılda 5 bin kadına istihdam olanağı sağlayacak.

Yine sektörde bir ilke imza atarak 2017’de başlatılan ‘Engelsiz Hizmet Alanı’ projesi ile Shell istasyonlarını ziyaret eden engelli misafirlerin yaşamlarını kolaylaştırmak hedefleniyor. Türkiye çapında 500 istasyonda bulunan ‘Engelsiz Hizmet Alanı’nda bedensel engelli misafirler, istasyon çalışanlarından market içindeki alışverişleri için destek ile tuvalete kadar refakat yardımı alabiliyorlar veya araçlarından inmeden hizmet alıp ödeme yapabiliyorlar.

‘Trafikte Küçük Hata Yoktur’

Önceliklendirdiği konulardan biri de yol emniyeti olan Shell, Türkiye’de düzenlediği eğitimlerle son beş yılda 120 binden fazla kişiye ulaştı. Yol güvenliği alanındaki birikim ve uzmanlığını, toplumla paylaşmayı hedefleyen şirket, 12 Ekim 2019’da Trafikte Küçük Hata Yoktur sosyal yatırım projesini başlattı. Milli Eğitim Bakanlığı ve İstanbul Ticaret Üniversitesi iş birliği ile başlatılan proje ile çocukların trafik kurallarını tam anlamıyla bilen, uygulayan ve bu konuda sorumluluk alan bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamak hedefleniyor.

İlk etapta İstanbul’da uygulanacak Trafikte Küçük Hata Yoktur projesi ile 8 ay içinde 39 ilçedeki 120 okulda 3-11 yaş arasındaki toplam 70 bin çocuğa ve dolaylı olarak ailelerine trafik kuralları hakkında eğitim verilecek. 2019-2020 öğretim yılında hayata geçirilecek proje kapsamında öğrencilerde trafik bilinci oluşturmak amacı ile okullarda tiyatro gösterileri yapılacak. Ayrıca projenin uygulandığı her okulda öğretmenlere ve velilere, trafik kazalarının yıkıcı sonuçları ve alınabilecek önlemleri anlatan seminerler düzenlenecek.

Kaynak: Shell Türkiye